Håndtering af klager og konflikter - modul 2 & 3

Håndtering af klager og konflikter - modul 2 & 3

Håndtering af klager og konflikter i boligorganisationen (modul 2 og 3)

Modul 2 afholdes d. 20. - 21. april

Modul 3 afholdes d. 13. - 14 .maj

Konfliktvejledning og dialogmøder - håndtering af beboerklager via dialog. Arbejder du til dagligt med at håndtere klager og konflikter mellem beboere, beboerdemokrater og/eller administrationen? Klagesager er ofte meget omkostningstunge og tidskrævende for boligorganisationen, og konflikter kan hurtigt vokse sig større, hvis de ikke bliver håndteret. Lær at bruge dialogmøder og konfliktvejledning til at håndtere og nedtrappe konflikter i jeres boligområde. 

 

OBS: modul 2 og 3 kan også tages sammen med modul 1, hvis man ønsker både at arbejde skriftligt og juridisk med klagesager. Det er dog ikke et krav, at man har deltaget på modul 1. Læs mere om modul 1 her. Prisen for modul 1 er 4.500 kr.


Deltagere
Modul 2 og 3 er for boligsociale medarbejdere, beboerrådgivere, boligsociale viceværter, inspektører, ansatte i administrationen, som arbejder med beboerklager samt ejendomsfunktionærer og andre, som assisterer beboerne i deres konfliktløsning.

 

Formål
Formålet er, at du som ansat, der har til opgave at støtte og hjælpe beboere med at løse deres konflikter opnår solide konfliktfaglige redskaber til at holde dialogmøder og tage samtaler med konfliktramte personer. Modul 2 og 3 er derfor bygget op om praktisk og grundig træning i at afholde dialogmøder og i at vurdere, hvordan de enkelte klager/konflikter kan løses gennem dialog. I forbindelse med træningen får deltagerne feedback.

 

Udbytte for deltagere på modul 2 og 3

  • Du får en grundlæggende forståelse for konflikters dynamik og udtryk - herunder en forståelse for dine egne reaktionsmønstre i konflikter.
  • Du trænes i konfliktløsning og dialog i konflikter mellem to parter
  • Du får redskaber til at afholde dialogmøder og samtaler med personer der er konfliktramte

 

Træningsdag mellem modul 2 og 3

Træningsdagen foregår uden undervisere, og deltagerne kan selv være med til at vælge datoen.

Kursus nr:
2020-0036
Dato:
ma. 20. apr 2020
to. 14. maj 2020
Starttidspunkt:
09:30
Sluttidspunkt:
16:00
Sted:
Boligselskabernes Hus, KBH
Sidste tilmeldingsfrist:
lø. 21. mar 2020
Maks. antal deltagere:
20
Ledige pladser:
17

Pris 9.950 kr.


Yderligere info
Kirsten Jepsen
Telefon: 3376 2031
E-mail: kje@bl.dk

Relaterede kurser

to. 21. nov 2019
Temadag om dødsboer, KBH d. 21. november
1 kursusdage kl. 10:00 / Kursus nr: 2019-0292 / Målgruppe: Kursus ansatte
ma. 25. nov 2019 ti. 26. nov 2019
Udlejning
2 kursusdage kl. 10:00 / Kursus nr: 2019-0196 / Målgruppe: Kursus ansatte
on. 27. nov 2019
GDPR Kursus 27.11.19
1 kursusdage kl. 10:00 / Kursus nr: 2019-0332 / Målgruppe: Kursus ansatte
ma. 16. dec 2019
GDPR Kursus 16.12.19
1 kursusdage kl. 10:00 / Kursus nr: 2019-0333 / Målgruppe: Kursus ansatte
ti. 7. jan 2020 on. 8. jan 2020
Konflikthåndtering for ansatte i adm. og drift
2 kursusdage kl. 09:30 / Kursus nr: 2020-0033 / Målgruppe: Kursus ansatte
to. 9. jan 2020
GDPR Kursus 9.1.20
1 kursusdage kl. 10:00 / Kursus nr: 2020-0060 / Målgruppe: Kursus ansatte
ma. 13. jan 2020
GDPR Kursus 13.1.20
1 kursusdage kl. 10:00 / Kursus nr: 2020-0061 / Målgruppe: Kursus ansatte
ti. 21. jan 2020 on. 22. jan 2020
Konflikthåndtering for ansatte i adm. og drift
2 kursusdage kl. 09:30 / Kursus nr: 2020-0034 / Målgruppe: Kursus ansatte
ti. 21. jan 2020 on. 11. mar 2020
Grunduddannelsen i Aarhus
Kurset varer flere uger / Kursus nr: 2020-0058 / Målgruppe: Kursus ansatte
ma. 9. mar 2020 ti. 10. mar 2020
Lovgivning
2 kursusdage kl. 10:00 / Kursus nr: 2020-0018 / Målgruppe: Kursus ansatte
Print Tip en ven LinkedIn Facebook Twitter RSS